gemiddelde van het meest pijnlijke

gemiddelde van het meest pijnlijke

Postautor: xiaoxiangyu » 11 cze 2018, o 11:31

"Dat voelde www.soulfiresurfer.de ellendig! Dat was zoveel moeilijker dan de vorige keer. En langzamer! "Merkte Selena op toen ze teleurgesteld het parcours verliet. Ze zou 15 seconden langzamer lopen in de 3.000 m toren dan een paar weken eerder. Een optreden op het moment dat ze zei: "Ik voelde me gemakkelijk, ik had nog veel meer over," en al die andere coachen van maximen zijn gewend om dat te horen, die ons verleiden om te denken "hoeveel sneller kunnen ze gaan?". Dit is niet uniek optreden bij Selena, het is iets wat elke loper ervaart. Waarom doen sommige races, zelfs veel langzamere, zoveel meer pijn? Om het antwoord te vinden, moeten we ons wenden tot een bak met ijswater.

In 1993 wilden psycholoog Daniel Kahneman en collega's begrijpen hoe we pijn ervaren. Hij liet een groep studenten hun handen onderdompelen in ijskoud water gedurende 30 seconden of 90 seconden, waarbij ze hun niveau van ongemak gedurende het hele experiment beoordeelden. Ten slotte werd na het voltooien van beide onderzoeken aan proefpersonen gevraagd welke proef, de 30 seconden of 90 seconden, zij zouden willen herhalen. Wat Kahneman de proefpersonen niet heeft Nike Air Huarache Femme verteld, was dat er een beetje bedrog mee gemoeid was.

Tijdens het 30 seconden durende onderzoek werd de temperatuur op een constante kille 14 graden Celsius gehouden, maar gedurende de 90 seconden durende proef, werd de temperatuur gedurende de eerste minuut op 14 graden gehouden, maar gedurende de laatste 30 seconden, de temperatuur van de het water werd geleidelijk met slechts één graad verhoogd, zodat het iets draaglijker was, maar nog steeds erg koud. Als we rationele en logische wezens waren, zouden we de kortere proef kiezen. Per slot van rekening waren de piekonlustiveaus vergelijkbaar tussen beide groepen sinds de temperatuur hetzelfde was, maar door de langere test duurde het 30 seconden langer bij dezelfde temperatuur en nog eens 30 seconden bij een net iets warmere. Met andere woorden, verdrievoudig de tijd in het kille Nike Air Max Command Womens water! Maar logica heeft niet de overhand gehad. Bijna 70% van de deelnemers koos ervoor de lange proef te herhalen omdat ze dachten dat het de minder pijnlijke was.

Wat dit experiment liet zien, is wat we nu de Peak-End-regel noemen. In plaats van ons bezig te houden met het minimaliseren van de totale pijnervaring, spelen onze hersenen vals en gebruiken ze een eenvoudige optelling van het piekongemak en de laatste ervaring om ons te vertellen hoe pijnlijk de ervaring was. Dit gebeurt om een ??eenvoudige reden volgens Kahneman, we hebben twee verschillende zelven - een ervarende en verhalende. Het ervaren verwijst naar wat er gebeurt op elk moment, onze directe beoordeling van de wereld om ons heen. In het ijswater-experiment worden deze weerspiegeld door de momentane beoordelingen van ongemak. Het probleem is dat deze onmiddellijke Asics Gel Lyte 5 Mujer beoordeling maar een paar seconden duurt voordat we verdergaan met onze volgende ervaring.

Ons vertellende zelf neemt niet elke herinnering en schildert een perfecte autobiografische geschiedenis, maar cre?ert in plaats daarvan een rommelig, bijna correct verhaal, dat dicht genoeg is voor troost, en een vloeiend verhaal is dat logisch voor ons is. Tijdens het bovengenoemde experiment cre?erde ons verhaal zelf een verhaal dat de langere tijd doorgebracht in het kille water minder pijnlijk was omdat het onthoudt dat de piekpijn vergelijkbaar is, maar dat het einde van het experiment in de langere versie minder pijnlijk is. Dus tarten we logica en kiezen we voor het langere segment.

Als het gaat om sporten, gebruiken we dezelfde mentale processen. We beoordelen niet hoe moeilijk het is door een gedetailleerde analyse van hoeveel Nike Air Presto Womens pijn we zijn in de hele tijd en hoe lang we ongemak ervaren. In plaats daarvan gebruiken we het gemiddelde van het meest pijnlijke moment en de pijn aan het eind, die nog vers in ons geheugen zit. Tijdens het einde van een race waarin we strijden om een ??overwinning of een nieuwe PR, hebben we het extra voordeel van de pijnstillende en motivatie inducerende chemicali?n van het lichaam. Onze aandacht is verschoven van het lijden en naar het concurreren. Dus we "voelen" vaak niet zoveel pijn. Zelfs als we dat doen, cre?ert de onmiddellijke bevrediging van een succesvolle race als we de rij kruisen een euforie die veel beter werkt dan het iets verhogen van de temperatuur van het water in het Kahneman-experiment. Met andere woorden, hoe onze race of training eindigt heeft veel te maken met hoe hard we ons die herinneren.
xiaoxiangyu
 
Posty: 721
Rejestracja: 9 maja 2017, o 05:53

Wróć do Zaburzenia mowy



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość