ontspannen intervallen

ontspannen intervallen

Postautor: xiaoxiangyu » 12 cze 2018, o 10:59

Om u een idee te geven van deze training tijdens de "Endurance" of basisfase, zou een typische vroege week voor een loper van 1500 m tweemaal per dag bestaan ??uit twee medium-steady-state runs, twee snelle steady-state runs en de rest gaat gemakkelijk in evenwicht. Een middenweek zou bestaan ??uit twee langere a?robe herhalingen, één snelle gestage vlucht, twee gemiddelde gestage runs, en de rest eenvoudig uit te voeren met 30 min sprintoefeningen en 15 min. Bewegingsoefeningen inbegrepen. Een latere week tegen het einde van deze fase zou bestaan ??uit twee dagen van lange herhalingen, een gemiddelde gestage run, een progressieve run (8 km steady, 1mi easy, 1mi fast), een dag van 8x400 m met 300 m joggen in een tempo van 4 of zo seconden langzamer dan mijlen tempo, en sprint en mobiliteit boren. Naast Adidas Ultra Boost Mujer dit veldlopen worden er soms races gespeeld in deze fase.

Om nu te defini?ren wat Wilson bedoelt met deze termen. De basis van veel van deze trainingsprikkels was het verbeteren van de zuurstofschuldtolerantie volgens Wilson. Intervaltraining was een variatie op originele intervaltraining van Reindell en Gerschlers, waarbij de hartslag werd benadrukt tot 180 slagen per minuut en vervolgens tijdens het herstel werd teruggebracht tot 120 slagen per minuut, waarna de spanning werd herhaald. Wilson is groot in het verbeteren van deze trainingen naarmate je conditie verbetert. Dit kan worden gedaan door rust te verminderen, het tempo te verhogen, de nummerrun te vergroten of de afstandsloop te vergroten. Enkele voorbeelden van dit type training voor een lier van 3:42 1.500 m zijn 8 x 400 m in 62 met 200 m jog, 6 x 500 m heuvel met jog-down, of 12 x 200 m met 200 m joggen. In aanvulling op deze trainingen trainen soms laddertrainingen zoals 3 × 800, 4 × 400, 5 × 200 en ingestelde trainingen zoals 3x 5x400 m met 200 jog en 400 m jog tussen sets. Naast regelmatige intervallen gebruikte Wilson ook wat hij als intervallen met hoge intensiteit beschouwde. Deze werden beschreven als "sets van kleine aantallen zeer snelle herhalingen met slechts een kort herstel tussen de snelle runs, maar een significant langere recovery tussen sets."

Een voorbeeld hiervan zijn een paar sets van 4 × 400 in 58/60 met 30 seconden rust tussen intervallen en 4/5 minuten tussen set. Een andere variatie van intervallen zijn ontspannen intervallen. Dit is wanneer u een reeks intervallen uitvoert, maar probeer ze zo soepel mogelijk uit te voeren zonder op te drukken. Een voorbeeld hiervan is 8 × 300 in 42 als je deze allemaal in 40-41 zou kunnen indrukken en uitvoeren. Dit wordt vaak gebruikt in tussen races om de voordelen van intervaltraining te krijgen terwijl je werkt aan een snel tempo zo ontspannen mogelijk zonder spanning.

Herhalingstraining is een andere vorm van training die Wilson gebruikt. Het wordt gedefinieerd als het uitvoeren van herhalingen over een bepaalde afstand met een hoge kwaliteit en met meer rust dan het interval lopen. Het tempo moet op of sneller zijn dan het racetempo. Een voorbeeld van dit type training is 3-4x800m in 2 minuten met een herstel van 4 minuten of 2x2000m bij 5k-tempo met herstel na 5 minuten. Wilson gebruikt dit tijdens de late pre-competitie periode en tijdens de vroege competitie periode. Race Practice-sessies is een soort intervaltraining waarbij je oefent wat er in een race kan gebeuren, zoals pieken of snel uitgaan.

Wilson classificeert ze verder in verschillende intervaltypes waarbij het tempo wordt vertraagd of versneld of overal gevarieerd. Deze omvatten Split-intervallen (3x400 m w / eerste 200 m langzamer dan pace, 2e 200 m sneller), vermoeide golven (400 m sneller dan race-tempo, 100 m jog, 100 m sprint), pace-injectoren (600 m onderverdeeld in 200 m in race tempo, 200 m op 2 / 3sec sneller dan het racetempo, en 200 m in het racetempo), en het tempo neemt toe (600 toeren stijgen met 2 sec elke 200 m). Kracht en mobiliteit zijn al in het begin besproken en omvatten oefeningen, push-ups, sit-ups, enz. Snelheidswerk omvat korte sprints zoals 3x60m-versnellingen en variaties daarop, inclusief 60m opgesplitst in versnelling en schrijdend tussen de drie 20m-secties (ex: 20 m snel, 20 m schrijdend, 20 m snel). Naast dit kunnen korte heuvels hierin worden opgenomen.

De volgende trainingsperiode heette Nike Free Rn Distance Damen de wedstrijdwedstrijdfase. Het belangrijkste werk was al in de aanloop naar deze periode en het belangrijkste doel was om te racen en de conditie tussen deze races te behouden. Zoals Wilson het formuleerde: "je training moet voldoende uitgebreid zijn om alle verschillende aspecten van fitness te behouden, maar niet zo ernstig dat het de frisheid wegneemt die nodig is om goede race-resultaten te produceren." Ook suggereert hij dat het niet nodig is om probeer door te gaan met het instellen van trainings-PR's gedurende deze tijd.

Wilson geeft voorbeelden van cycli van twee weken tussen de belangrijkste afstandsraces. Deze cycli omvatten twee ontspannen intervallen, één race-oefensessie en een herhalingsessie in de periode van 14 dagen. Naast deze hoofdtrainingen zijn er eenvoudige en gestage runs, net als passen en enkele sprint- Adidas Superstar Mujer en mobiliteitoefeningen.
xiaoxiangyu
 
Posty: 720
Rejestracja: 9 maja 2017, o 05:53

Wróć do Zaburzenia mowy



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości