coach van Salming dat mijn beperkt

coach van Salming dat mijn beperkt

Postautor: sweet » 12 wrz 2018, o 06:01

Dus, nu dat ik officieel een hielspits ben, betekent dit dat mijn blessurerisico groter is? Zeer zeker niet, hiervoor is het bijvoorbeeld veel belangrijker wanneer mijn voet de grond raakt ten opzichte van het bekken. Het is duidelijk dat de RunLAB-analyse ook deze gegevens bevat. Ik zal je nu echter de details besparen (die te vinden zijn in het gelinkte webrapport) - het zou voldoende zijn om te zeggen dat mijn lopende formulier in dit opzicht prima is.

De hele dag zitten
Hierboven sprak ik over mijn relatieve schouder-bekkenbeweging die binnen de norm valt. Hetzelfde geldt ook voor de schuine stand van het bekken en de rotatie, zie figuur 7. Helaas is dit niet waar voor de bekkenkanteling, waarbij mijn bekken veel te veel naar achteren is gedraaid; een heel typische eigenschap voor mensen zoals ik die te veel zitten. Dit verknoeit de hele kinetische keten en kan leiden tot inefficiënties en potentiële problemen zoals overhalen of problemen om het been achter het lichaam te krijgen. Zoals het vaak het geval is, is de beperkte bekkenkanteling slechts het symptoom van een oorzaak die ergens anders zit . Op basis van zijn observaties over het feit dat ik op de loopband liep en wat extra oefeningen die ik moest doen na de eigenlijke RunLAB-analyse, concludeerde de coach van Salming dat mijn beperkte bekkenkanteling wordt veroorzaakt door een zeer stijve bovenrug. Gebaseerd op hoe ik me voel in mijn bovenrug wanneer ik bepaalde bewegingen doe, ben ik niet verrast door deze bevinding. Het is echter heel interessant wanneer je eraan herinnerd wordt dat een probleem dat vrij hoog in het lichaam zit, de loopvorm op substantiële wijze kan beïnvloeden. Om mijn flexibiliteit aan de bovenrug te vergroten, ontving ik instructies voor drie speciale bovenlichaamspreidingen die ik in de opwarming vóór elke run zou moeten opnemen. Deze hebben aanzienlijk geholpen om mijn waargenomen rugstijfheid te verminderen. Als dit heeft geholpen met mijn bekkenkanteling, kan ik dat nu niet zeggen omdat het moeilijk is om te beoordelen zonder een externe waarnemer.

Bovendien is mijn bekkenrotatie te hoog bij de tenen. Dit is het tegenovergestelde van wat werd waargenomen voor mijn schouder-bekkenrotatie. Deze asymmetrie betekent dat het bekken en het bovenlichaam niet echt samenwerken, wat leidt tot een instabiele houding.
sweet

Wróć do Zaburzenia mowy