werelds beroemdste ultra

werelds beroemdste ultra

Postautor: lasky1994 » 14 sty 2019, o 05:50

Op 9 april neemt voor de allereerste keer een internationaal damesteam plaats aan de startlijn van de Marathon des Sables in Marokko. Het X-Bionic Women's Team, gesteund door het goede doel Free to Run, zal deelnemen aan de 250km-vlucht over de Sahara woestijn in de hoop meer Marokkaanse vrouwen te inspireren om te gaan hardlopen.

"Er zijn niet genoeg vrouwelijke rolmodellen in deze sport en door samen te komen als een team hopen we dat te helpen veranderen", zei Jenny Davis, teamcaptain en drijvende kracht achter het project.

Davis zal in de woestijn worden vergezeld door twee zeer getalenteerde Marokkaanse hardlopers, Aziza Raji en Touda Didi. Alle drie zijn volbracht ultra-marathonlopers en hebben hard Adidas Stan Smith Femme getraind in de Sahara voor de zesdaagse Adidas ZX 700 Donna race.

De Marathon des Sables, of MdS, is al lang Nike Air Max 90 Femme Noir gevestigd als een van 's werelds beroemdste ultra-marathons. Hoewel het misschien niet helemaal beantwoordt aan zijn claim om "de zwaarste footrace op aarde" te zijn (er zijn andere kandidaten voor deze controversi?le titel), maakt de grootte en populariteit het een speciale gebeurtenis, zoals ik ontdekte toen ik me bij een duizendtal plaatste anderen schuifelden door de woestijn in 2014. De populariteit van de MdS bleef niet beperkt tot weekendvechters uit het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, hoewel ze verreweg de twee grootste deelnemende nationaliteiten zijn. In de loop der jaren is het ook een groot nationaal sportevenement geworden in zijn thuisland Marokko. De beroemde Marokkaanse broers, Nike Air Max Command Femme Lahcen en Mohamad Ahansal, hebben de nationale Adidas Eqt Support Adv Dames heldenstatus bereikt na het winnen van maar Adidas Zx 500 Femme liefst 15 overwinningen tussen hen.
lasky1994

Wróć do Rozwój mowy