Praca nauczyciela z dzieckiem dyslektycznym

Praca nauczyciela z dzieckiem dyslektycznym

Postautor: Anna_ » 6 maja 2011, o 10:41

W jaki sposób nauczyciel powinien pracować z dzieckiem dyslektycznym?
Anna_
 
Posty: 65
Rejestracja: 5 kwie 2011, o 10:17

Re: Praca nauczyciela z dzieckiem dyslektycznym

Postautor: koperek » 9 kwie 2013, o 23:03

Uczniowie z dysleksją wymagają w procesie edukacji specjalistycznej pomocy i opieki dydaktycznej.

Powinni uczęszczać na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole lub w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni dostosowywać wymagania do ich specjalnych potrzeb. I wreszcie niezbędnym warunkiem skutecznego oddziaływania jest codzienne wykonywanie dodatkowych ćwiczeń w domu.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zwane są również terapią pedagogiczną. Ich istota sprowadza się do korekcji, czyli usprawniania zaburzonych

funkcji poznawczych
i ruchowych dziecka oraz ich współdziałania, a także do kompensacji – usprawniania funkcji dobrze rozwijających się w celu wspomagania lub częściowego zastępowania funkcji słabszych. Na zajęciach terapii, obok usprawniania funkcji uczestniczących w nauce czytania i pisania, rozwija się umiejętność czytania (technika i rozumienie czytanej treści), pisania (poprawność ortograficzna i wygląd graficzny pisma) i mówienia.

Każde dziecko z dysleksją ma prawo uczestniczyć w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, co gwarantują stosowne rozporządzenia, jednak w praktyce okazuje się, że nie wszystkie szkoły organizują takie zajęcia. O pomoc można się zwrócić także do najbliższej poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie również prowadzi się zajęcia terapii pedagogicznej. Można też skorzystać z usług prywatnych terapeutów.

Dostosowanie wymagań do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją oznacza zastosowanie przez nauczycieli wszystkich przedmiotów takich kryteriów egzekwowania wiedzy i umiejętności, które uwzględniają możliwości i ograniczenia oraz mocne strony rozwoju i funkcjonowania dziecka. więcej

Samodzielna praca dziecka w domu jest konieczna niezależnie od tego, czy dziecko uczestniczy w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, czy też nie. Najlepiej, gdy odbywa się to przy współpracy z nauczycielem, który pełni funkcję koordynatora, a jego rola polega na zaplanowaniu zadań i sprawdzeniu ich wykonania. Raz w tygodniu nauczyciel omawia z uczniem efekty jego pracy i proponuje kolejne ćwiczenia. Ważną rolę odgrywają rodzice, którzy powinni wspierać dziecko i zachęcać do systematycznej pracy. Aby było to możliwe, konieczne jest nawiązanie bliskiej współpracy nauczycieli z rodzicami. W przypadku braku takiej współpracy cały ciężar znalezienia odpowiednich ćwiczeń oraz sprawdzenia ich wykonania spada na rodzica lub na nauczyciela.

Skuteczność terapii zależy od systematyczności i wytrwałości, jak również od właściwego postępowania nauczyciela wobec ucznia w szkole oraz współpracy między rodzicami, nauczycielami i uczniem.

zrodlo: ortograffiti.pl
koperek
 
Posty: 26
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:53

Re: Praca nauczyciela z dzieckiem dyslektycznym

Postautor: pytajnnik » 3 paź 2013, o 18:42

świetna ! :D
pytajnnik
 
Posty: 3
Rejestracja: 2 paź 2013, o 01:34

Re: Praca nauczyciela z dzieckiem dyslektycznym

Postautor: valdarian » 18 lip 2018, o 17:06

ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181ev72181
ev72181
valdarian
 
Posty: 281128
Rejestracja: 21 kwie 2018, o 09:22



Wróć do Ćwiczenia logopedyczne



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość